Průzkum: přístup z mobilních zařízení je dnes největší výzvou pro české podniky v oblasti sdílení citlivých dat
Acronis zveřejnil výsledky lokálního průzkumu týkající se sdílení a přístupu k citlivým datům u českých podniků, který provedl na své uživatelské konferenci Acronis Roadshow v Praze. Podle tohoto průzkumu jsou pro české společnosti největší výzvou nezabezpečený přístup k datům z mobilních zařízení, zejména pak k obchodním, účetním a osobním údajům.
Stále více pracovníků přistupuje k podnikovým informacím mimo své pracoviště – z domu, u zákazníků, z kaváren, na letištích apod. Již ve více českých firmách pracovníci využívají ke své práci notebooky než stolní počítače (83 % oproti 78 %) a ve 39 % aktivně využívají chytré telefony, čímž zvyšují rizika napadení či ztráty citlivých firemních údajů. Vedle toho je také trápí značná nepřehlednost a roztříštěnost informací, když různá data se nacházejí na různých, často nezabezpečených lokálních i cloudových úložištích.
Klíčová zjištění průzkumu:
- České podniky v oblasti sdílení a synchronizace dat nejčastěji řeší přístup z mobilních zařízení (45 %), roztříštěnost informací (41 %), pomalé připojení k internetu (34 %) a nízkou úroveň ochrany dat (28 %).
- Pracovníci ve firmách ke své práci využívají notebooky (83 %), stolní PC/Macy (78 %), chytré telefony (39 %) a tablety (17 %)
- V nejvíce případech přistupují uživatelé ve firmách z mobilních zařízení k obchodním informacím (v 61 % firem), osobním údajům (29 %), účetnictví (29 %), údržbě a servisním údajům (27 %) a k marketingovým informacím (20 %)
„Pokud firmy nebudou kontrolovat a řídit přístup svých pracovníků k důležitým informacím, budou nejen riskovat krádež či ztrátu svých dát, ale také od roku 2018 pokutu za nedostatečnou ochranu osobních údajů,“ řekl Zdeněk Bínek, zodpovědný za prodej řešení Acronis na českém a slovenském trhu. „Striktnější ochrana sdílení dnes již nemusí automaticky znamenat nižší produktivitu či komfort pro uživatele. Nástroje umožňující selektivní a časově omezená přístupová práva k informacím uloženým na jednom místě zaručují nejen větší ochranu dat, ale také efektivnější spolupráci nad obchodními dokumenty, marketingovými aktivitami a interakcí se zákazníky.“