Obnova databáze služby Active Directory

Pokud jsou soubory databáze služby Active Directory poškozeny, ale řadič domény se spustí v běžném režimu, je možné databázi obnovit jedním z následujících způsobů.

Nové povýšení řadiče domény

Tento způsob obnovy databáze je dostupný, pouze pokud v doméně existují další řadiče. Nevyžaduje dostupnost zálohy.

Databázi obnovíte pomocí nástroje Dcpromo degradováním řadiče domény s poškozenou databází poté znovu jeho povýšením.

Řadič domény znovu povýšíte následujícími příkazy:

dcpromo /forceremoval

dcpromo /adv

Obnova databáze ze zálohy

Tento způsob obnovy databáze lze použít bez ohledu na to, zda jsou v doméně další řadiče.

Databázi obnovíte obnovou souborů databáze služby Active Directory. Pokud jste po zálohování provedli změny v objektech zásad skupiny (GPO), je nutné obnovit také složku SYSVOL.

Obnova databáze služby Active Directory ze zálohy

  1. Restartujte řadič domény a během spouštění stiskněte klávesu F8.
  2. Na obrazovce Rozšířené možnosti spuštění vyberte možnost Režim obnovení adresářových služeb.
  3. [Nepovinné] Vytvořte kopii aktuálních souborů databáze služby Active Directory, aby bylo možné v případě potřeby vrátit změny.
  4. Změňte původní účet služby agenta Acronis na účet Správce režimu obnovení adresářových služeb (DSRM):
    1. Otevřete modul Služby.
    2. V seznamu služeb dvakrát klikněte na položku Služba Acronis Managed Machine Service.
    3. Na kartě Přihlásit zadejte v části Tento účet uživatelské jméno a heslo, které používáte pro přihlašování v režimu obnovení adresářových služeb a klikněte na tlačítko Použít.
    4. Na kartě Obecné klikněte na tlačítko Spustit. Po spuštění služby klikněte na tlačítko OK.

    Podrobnosti. Tato změna je potřebná, protože služba Agenta Acronis je na řadiči domény spuštěna pod doménovým uživatelským účtem, ale tyto účty nejsou v režimu obnovení adresářových služeb dostupné.

  5. Spusťte aplikaci Acronis Backup a obnovte soubory databáze ze zálohy. V případě potřeby obnovte také složku SYSVOL.

    Podrobnosti: Cesty k těmto souborům a složkám naleznete v tématu Záloha služby Active Directory. Postup obnovy je podobný jako v tématu Obnova souborů databáze aplikace Exchange Server.

  6. Pokud se v doméně nacházejí další řadiče, ujistěte se, že se neobjeví problém s vrácením čísla USN.
  7. Restartujte řadič domény v normálním režimu. Ověřte, že se služba Active Directory úspěšně spustila.
  8. Změňte účet pro službu Acronis zpět na původní, podobně jako v kroku 4.