Součásti aplikace Acronis Backup používají při výchozím nastavení síťový komunikační port 9876/TCP. Server na tomto portu naslouchá pro příchozí připojení. Tento port při výchozím nastavení používá také klient Acronis. Při instalaci součástí můžete být vyzváni k potvrzení otevření portu nebo k jeho ručnímu otevření (pokud používáte jinou bránu firewall než Windows Firewall).
Po instalaci lze porty kdykoliv změnit podle vlastních preferencí nebo z bezpečnostních důvodů. Tato operace vyžaduje restartování služby Acronis Remote Agent (ve Windows) nebo acronis_agent (v Linuxu).
Po změně portu na straně serveru se k serveru připojíte pomocí zápisu URL <IP_serveru>:<port> nebo <název_hostitele_serveru>:<port>.
Poznámka: Jestliže používáte překlad síťových adres (NAT), můžete port konfigurovat také pomocí mapování.
Konfigurace portů v operačním systému
Windows
Chcete-li změnit čísla portů, načtěte a konfigurujte šablonu pro správu, kterou dodává společnost Acronis, podle tématu Konfigurace nastavení komunikace v části „Porty vzdáleného agenta“.
Linux
Určete port v konfiguračním souboru /etc/Acronis/Policies/Agent.config. Restartujte démona acronis_agent.
Konfigurace portů ve spouštěcím prostředí
Při tvorbě spouštěcího média Acronis máte možnost předem konfigurovat síťový port, který bude použit spouštěcím agentem aplikace Acronis Backup. Možnosti jsou následující:
Pokud nebude port předem konfigurován, agent použije výchozí číslo portu.